maanantai 4. maaliskuuta 2013

Kesämekkoloisia syyhyttäs jo päästä ompelemaan...

Josko se kesä tulis ees pikkiriikkisen nopeemmin kun alkaa kesävaatteita ipanoille ompelemaan...toivossa on ainakin hyvä elää, mä oon jo niin kyllästynyt tähän talveen ja kylmään :(

Tässäpä nyt kuitenkin ensimmäinen harjoituskipale typyn kesämekosta. Kaavan pohjana käytin kisuliini-bodya, tarkoituksella tein melko vähän helmaa kohti levenevän mallin, mutta voispa tuota seuraavaa hiukan lisää helmasta leventää. Kokeilin myös ekaa kertaa kolminkertasta kanttausta, kun oon aina nelinkertasien kanssa tuskaillut....noooh...onhan tuossa vielä hiomisen varaa, ja mun mielestä se oli kyllä kaksinkertanen kun ensin saumuroin oikeat puolet vastakkain ja käänsin napakasti resorin nurjalle...kuuluuko siihen jotain löysiä kääntäessä jättää??


Kankaana tässä epäonnen pilvitrikoo, jonka valkoiset osat väärjääntyivät koneeseen eksyneen oranssin huivin takia ruosteen väriseksi...pakko oli kangas sitten värjätä , hihat kierrätetty vanhasta trikoopaidasta. Jotain jujua tuo mekko olisi kaivannut, mutta isäntä hylkäsi mun toispuoleisen taskuehdotelman heti kättelyssä...


2 kommenttia:

  1. Hyvänväriseksi sait värjättyä kankaan pilvet kuitenkin loppujen lopuksi (: Pirteä kesämekkonen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Toivotaan että värit pysyvät pesuissakin hyvinä :)

      Poista

Kommentit piristävät mieltä, kiitos niistä :)